Programerske greške u video igrama i kako ih brzo (zlo)upotrebiti

Lazar Mitrović
Nedelja Informatike v2.5

Motivacija

Carpe diem

(to što sediš za računarom i igraš igrice ⇏ moraš da budeš neproduktivan)

Nemoj se upecati na istom mestu gde se upecao neko pre tebe

Speedrunning?

Pređi igricu što brže možeš (bez varanja * )

Atletika e-sporta

RTA / Segmented

Scriptless / Scripted

Any % / 100 %

Human / TAS

Strats

Klasične programerske greške (overflow, underflow, loši uslovi za if itd)

Sequence breaking

Movement / animation glitches

ACE

...

DOOM (1993)

wads, dems

COMPET-N

http://www.doom.com.hr/

WR 9:35 (TAS - Doom Done Turbo Quicker)

Quake (1996)

bsp

SDA

BunnyHop

Rocket jump

WR RTA 12:25 (Elgu)

Super Mario World (1990)

SNES multitap

ACE

0 exit (credits warp)

WR RTA 1:25 (SethBling)

4:59 pre godinu dana

Zelda Ocarina of Time (1998)

Crooked Cartridge

Infinite Sword

Clip through walls (jump attack - map glitch at Kakariko Village)

Bomb hover

WR RTA 17:42

Demo!

Dalje >> speedrun.com (nađete vašu omiljenu igricu i bacite pogled)

Svetski rekorder u HL2 (strimuje radnim danima predveče)

Za source igrice biblija >> wiki.sourceruns.org

Uskoro >> ludi segmentisani HL:S (brže od Half-Life 21)